درخواست دولت وفاق ملی لیبی از آمریکا برای اتخاذ موضع علیه حملات حفتر

به گزارش گروه سرگرمی، دولت وفاق ملی لیبی از قدرت های منطقه ای و بین المللی از جمله آمریکا خواهان اتخاذ موضع روشن و صریح در برابر حملات و تجاوزات نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به پایتخت لیبی شد.

درخواست دولت وفاق ملی لیبی از آمریکا برای اتخاذ موضع علیه حملات حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الطاهر سیاله وزیر خارجه دولت وفاق ملی که در سطح جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است، تأکید کرد که تجاوزات خلیفه حفتر به طرابلس مانع اصلی در برابر برقراری ثبات در کشور و ایجاد دولت غیرنظامی و به دور از حکومت نظامی است.

وی گفت که تجاوزات شبه نظامیان حفتر به طرابلس و پایگاه های ارتش لیبی که در حال جنگ با داعش بود، باعث ایجاد بحران کنونی شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، سیاله تأکید کرد که دولت وفاق ملی، دولت مشروع و تنها نماینده ملت لیبی است.

نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر که از حدود نُه ماه قبل حملات به طرابلس با هدف تصرف این شهر را شروع نموده اند، در چند روز گذشته به حملات خود شدت بخشیده اند و از سوی دیگر دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج که از قبل با ترکیه توافقنامه های امنیتی امضا نموده بود، از ترکیه و قطر برای حمایت از نیروهای خود جهت مقابله با نیروهای حفتر درخواست نموده است.

از سوی دیگر نیروهای تحت امر خلیفه حفتر شنبه شب یک کشتی ترکیه ای را در دریای مدیترانه توقیف نموده و آن را به بندر راس الهلال در شرق لیبی منتقل کردند.

نیروهای حفتر اعلام کردند که توقیف این کشتی در جریان گشت زنی در آب های منطقه ای لیبی و در ساحل درنة و در مرز دریایی بر اساس توافق امضا شده میان ترکیه و دولت وفاق ملی به رهبری فائر السراج، رخ داد.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 617

به "درخواست دولت وفاق ملی لیبی از آمریکا برای اتخاذ موضع علیه حملات حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دولت وفاق ملی لیبی از آمریکا برای اتخاذ موضع علیه حملات حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید