درخواست ثبت ملی همزمان 18 سینمای لاله زار

به گزارش گروه سرگرمی، تهران (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر طی نامه ای به وزارت میراث خواهان ثبت ملی 18 سینما در لاله زار شد .

درخواست ثبت ملی همزمان 18 سینمای لاله زار

به گزارش روابط عمومی شورای شهر، علی اعطا طی نامه ای به وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، اظهارداشت: محور لاله زار به عنوان یک محور تاریخی و ارزشمند دارای تعداد قابل توجهی سینما است که در دهه های آغازین قرن احداث شده اند و از عناصر هویتی این محور تاریخی محسوب می شوند.

وی تاکید نمود: در حال حاضر به دلایل مختلفی همچون تمایل مالکین به تخریب و نوسازی و یا فرسودگی، تعداد قابل توجهی از این سینماهای هجده گانه در معرض خطر قرار گرفته است.

اعطا از سینما ایران به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: اخیرا دیوان عدالت اداری، شهرداری را به صدور پروانه تخریب و نوسازی ملزم نموده است که پیش بینی می گردد در صورت عدم چاره اندیشی، این امر آغازگر تخریب سریالی سینماهای لاله زار گردد.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سینماهای لاله زار علاوه بر ارزش فرهنگی و تاریخی به لحاظ کاربردی نیز واجد اهمیت ویژه ای است و در صورت بازسازی و احیاء، محلی مناسب برای برگزاری جشنواره ها و فعالیت سینمایی خواهد بود، گفت: مجموع ظرفیت جایگاه های سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حدود 9 هزار و 500 عدد بوده است؛ این درحالی است که در محور لاله زار بدون احداث سینمای جدید و صرفاً با احیاء سینماهای 18گانه موجود، ظرفیت بیش از 10هزار جایگاه قابل فعال سازی است.

وی خواست که این 18 سینما به صورت همزمان و حتی المقدور و در صورت امکان در قالب یک پرونده واحد در فرآیند ثبت ملی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1395

به "درخواست ثبت ملی همزمان 18 سینمای لاله زار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ثبت ملی همزمان 18 سینمای لاله زار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید