خبرنگاران نخستین سایت سنگ نوردی آذربایجان غربی ثبت ملی می شود

به گزارش گروه سرگرمی، مهاباد- خبرنگاران- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: نخستین سایت سنگ نوری آذربایجان غربی در منطقه لک بن واقع در 40 کیلومتری این شهرستان ثبت ملی می شود.

خبرنگاران نخستین سایت سنگ نوردی آذربایجان غربی ثبت ملی می شود

دیاکو افشردل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: منطقه لک بن در محور مهاباد - پیرانشهر واقع شده که به دلیل دارا بودن پتانسیل لازم برای یک سایت سنگ نوردی و داشتن شرایط مستعد برای تبدیل شدن به سایت ملی به فدراسیون کوهنوردی کشور پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: در همین رابطه این سایت توسط اقبال افلاکی عضو هیئت رئیسه فدراسیون کوهنوردی و مدیر تیم های ملی فدراسیون، فرشاد یگانه مدرس درجه 1 صعودهای ورزشی و مربی سنگنوردی تیم ملی و طراح قاره ای و محمد رخصتی مربی درجه 2 سنگنوردی و طراح درجه یک صعودهای ورزشی کشورمان مورد بازدید و دیدن قرار گرفت.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: در این بازدید سایت لک بن مورد توجه و استقبال ناظران فدراسیون قرار گرفته و مقرر شده پس از رفع نواقص آن به مرحله تایید نهایی رسیده و به عنوان سایت ملی مورد استفاده کوهنوردان کشور واقع شده و در ادامه پذیرای اردوهای تیم ملی باشد.

افشردل اظهار داشت: نمونه همچین سایت سنگ نوردی در منطقه شمالغرب کشور کمیاب است و در صورت ثبت ملی شدن آن برای توسعه و ارتقای ورزش کوهنوردی در رشته سنگ نوردی بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون 800 ورزشکار عضو تیم های مختلف کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده های مهابادی است.

شهرستان 240 هزار نفری مهاباد دارای 9 هزار ورزشکار در قالب 43 هیأت، 70 باشگاه خصوصی و 20 باشگاه دولتی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1201

به "خبرنگاران نخستین سایت سنگ نوردی آذربایجان غربی ثبت ملی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین سایت سنگ نوردی آذربایجان غربی ثبت ملی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید