خبرنگاران حدود 3 میلیون نفر در پرسش مهر ریاست جمهوری مشارکت کردند

به گزارش گروه سرگرمی، کرج- خبرنگاران- مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت که در فراخوان ملی بیست و یکمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری 2 میلیون و 647 هزار و 529 نفر شرکت کردند.

خبرنگاران حدود 3 میلیون نفر در پرسش مهر ریاست جمهوری مشارکت کردند

علی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کرج با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری دریافت آثار بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری فعال شده است، افزود: هر ساله رییس جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش گری، توانایی نقد و تحلیل پدیده ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس این پرسش را مطرح می کند.

وی ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه را از دیگر اهداف پرسش مهر درآیین گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش آموزان کشور ذکر کرد.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری در طرح پرسش مهر امسال از دانش آموزان سوال برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه باید به خانواده، هم کلاسی هایتان کمک کنید؟ را مطرح نمود.

رمضانی بیان داشت: ارزیابی پرسش مهر در سه مرحله مدرسه، منطقه و استان ها به خاتمه رسیده و اکنون فرآیند ارسال آثار برتر به دبیرخانه کشوری پرسش مهر ریاست جمهوری مستقردرکانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح تهران درحال انجام است تا پس ازساماندهی لازم دراختیار داوران مجرب مرحله کشوری قرار گیرد.

وی شرح داد: پس از ارزیابی تخصصی آثار برتردانش آموزی و معلمان دربیست و یکمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری در استانها معرفی می گردد.

وی ادامه داد: بیست و یکمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری در بیش از 20 رشته و گرایش برای دانش آموزان و معلمان به صورت مجزا طراحی شد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: هرساله سوالات مطرح شده ازجانب رییس جمهوری متناسب با مهمترین موضوعات کشور یا عرصه تعلیم و تربیت است که این رویداد مهم با گذشت 20 سال به یکی ازنمادهای آغاز سال تحصیلی تبدیل شده است.

وی مطرح نمود: فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری برای اولین بار درسال تحصیلی 1377- 1376 انجام شد که دراین سالها شاهد رشد سالانه شرکت کنندگان دراین رویداد مهم فرهنگی هستیم.

رمضانی تاکید کرد: هرساله برگزیدگان این فراخوان ملی درسطح کشوری - استانی مورد تجلیل قرار می گیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1487

به "خبرنگاران حدود 3 میلیون نفر در پرسش مهر ریاست جمهوری مشارکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 3 میلیون نفر در پرسش مهر ریاست جمهوری مشارکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید