خبرنگاران بزرگترین کمیته بازنگری سیاست های انگلیس تشکیل شد

به گزارش گروه سرگرمی، لندن - خبرنگاران - در ادامه تحولات سیاسی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون از تشکیل بزرگترین کمیته بازنگری سیاست های دولت این کشور پس از پایان جنگ سرد خبر داد.

خبرنگاران بزرگترین کمیته بازنگری سیاست های انگلیس تشکیل شد

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس، این کمیته موظف خواهد بود تا تمام سیاست های این کشور اعم از دفاعی، امنیتی، خارجی و غیره را به صورت یکپارچه مورد بازنگری قرار داده و نتیجه را به اطلاع نخست وزیر برساند.

از خدمات دیپلماتیک تا توانمندی های نظامی و امنیتی، کمیته یادشده تعریف جدیدی از جایگاه انگلیس در نظام بین الملل ارائه خواهد داد.

این کمیته فراتر از معیارهای سنتی عمل کرده و فرصت ها و چالش هایی را که انگلیس با آن روبرو است بررسی و طرحی را برای ایجاد هماهنگی در ساختار جدید دولت ارائه خواهد داد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در این رابطه گفت: من مصمم هستم دولتی را هدایت کنم که در داخل و خارج به نفع ملت انگلیس باشد.

وی با بیان این ادعا که مهارت ها، ارزش ها و نوع رهبری انگلیسی در سطح دنیا مشهور است اضافه کرد: اما ما نمی توانیم روی داشته های خود اکتفا کنیم و بایستی برای سازوگاری بیشتر با تحولات دنیا هماهنگ شویم.

جانسون اضافه کرد: همچنان که دنیا در حال تحول است ما هم باید خود را تطبیق دهیم و از فنآوری ها جدید و راه کارهای تازه در راستای سیاست خارجی که به سود منافع ملت باشد بهره ببریم.

بر اساس این گزارش، نتیجه یافته ها و طرح پیشنهادی کمیته بازنگری توسط اعضای دولت بررسی و سپس برای تصمیم گیری نهایی به شورای امنیت ملی ارجاع خواهد شد.

جانسون که در انتخابات آذرماه گذشته با شعار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در انتخابات سراسری پیروز شد، درصدد ایجاد تحولات بنیادین در نظام سیاسی و اقتصادی این کشور است.

روزنامه تایمز چندی پیش گزارش داد که جانسون قصد دارد تا از کارشناسان تازه نفس برای پیشبرد اهداف اقتصادی این کشور در دوره پسا برگزیت استفاده کند.

انگلیس حدود سه هفته پیش رسما از اتحادیه اروپا خارج شد و تا خاتمه سال جاری بدون داشتن حق رای از قوانین و مقررات اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد. پس از خاتمه این دوره روابط دو طرف به شکل سابق متوقف و با یک توافق جدید جایگزین خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 805

به "خبرنگاران بزرگترین کمیته بازنگری سیاست های انگلیس تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین کمیته بازنگری سیاست های انگلیس تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید