خبرنگاران ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به اروپاست

به گزارش گروه سرگرمی، لندن- خبرنگاران- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران در نشست با خبرنگاران در رم، پایتخت ایتالیا توضیح داد که ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به قاره سبز است.

خبرنگاران ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به اروپاست

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مسعود زاهدیان روز آدینه پس از حضور در نشست هماهنگی پلیس های مبارزه با مواد مخدر 57 کشور دنیا در رم، به بیان دستاوردهای کشورمان در مبارزه با مواد مخدر پرداخته و به سوالات مطروحه خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در این نشست به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره نمود و اضافه نمود که بالغ بر سه هزار و 800 شهید و 12 هزار و 500 جانباز تقدیم انقلاب شده است.

سردار زاهدیان در بخش دیگری از سخنان خود، به افزایش 35 برابری فراوری مواد مخدر در افغانستان پس از اشغال این کشور توسط نیروهای غربی و آمریکایی یعنی از 185 تن به بیش از 6 هزار و 400 تن اشاره نمود.

وی همچنین افزایش منابع اقتصادی گروه های تروریستی بر اثر این اقدام که مخاطرات امنیتی را تشدید نموده، مورد اشاره قرار داد و نقش جدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سدی قوی در انتقال این مواد به اروپا را متذکر شد.

او، توانمندی کشورمان در مبارزه با موادمخدر به رغم اعمال فشار امریکا و تحریم های ظالمانه مورد اشاره قرار داد و بیان کرد؛ بالغ بر 814 تن که 13 هزار و 500 کیلوگرم آن ماده صنعتی شیشه (متافتامین) بوده در حالی کشف شده که می توانست فاجعه انسانی را در قاره سبز به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر این دستاورد را موفقیت قابل توجهی دانست که مورد تقدیر مقامات غربی قرار گرفته است.

وی در ادامه به سوالات مطرح شده در زمینه مباحث همایش منعقده در رم، انجام دیدار های دوجانبه، برنامه های کار مشترک، اثر تحریم ها بر فرایند مبارزه با مواد مخدر در داخل ایران و نحوه تعامل و همکاری اروپا در این خصوص به کشورمان پاسخ گفت.

سردار زاهدیان کاهش سطح تعامل کشورهای غربی با ایران بر اثر تحریم ها و ممانعت آمریکا از تخصیص یاری غرب و حتی خرید تجهیزات مورد احتیاج کشورمان را یادآورشد و گفت: مبارزه با مواد مخدر امری جمعی است و جامعه دنیای باید مانند شبکه ای با یکدیگر در این خصوص همکاری داشته باشند تا بتوانند نتیجه مورد نظر را کسب نمایند.

وی توضیح داد که کوشش آمریکا در تحریم ایران، عملاً به گروه های تروریستی یاری نموده و مانع برخورد جدی با آنها شده است.

سردار زاهدیان وجود 2 هزار کیلومتر مرز زمینی در شرق کشور به همراه یک هزار و 700 کیلومتر ساحل جنوبی کشور که می تواند گذرگاه مناسبی برای قاچاق چیان باشد را مورد اشاره قرار داد و اضافه نمود؛ نظارت بر آنها مستلزم تأمین تجهیزات روزآمد است که غرب و آمریکا از ارسال آنها ممانعت به عمل می آورند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ابراز امیدواری کرد که این مسأله مانند سایر تحریم های بی حاصل آمریکا، با توانمندی علمی و فنآوری کشورمان بزودی رفع گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 780

به "خبرنگاران ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران مانعی قوی در برابر انتقال مواد مخدر به اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید