خبرنگاران استقبال روسیه از توافق دولت افغانستان و طالبان

به گزارش گروه سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه از توافق اخیر بین دولت افغانستان و طالبان استقبال و ابراز امیدواری کرد مذاکرات مستقیم بین دو طرف برای حل و فصل مسالمت آمیز مسائل این کشور هرچه زودتر شروع گردد.

خبرنگاران استقبال روسیه از توافق دولت افغانستان و طالبان

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی گفت: با رضایت یادآور می شویم که گروه های تماس دولت افغانستان و گروه طالبان در خصوص تشریفات مذاکرات بین افغان توافق کردند و نمایندگان دو طرف این توافق را اعلام کردند.

وی اضافه کرد: متاسفانه اقدام های مقدماتی در این باره سه ماه طول کشید. ما از دولت افغانستان و گروه طالبان می خواهیم همه مراحل برای شروع مذاکرات بین افغان را به انتها برسانند و به مذاکرات مستقیم برای حل و فصل صلح آمیز مسائل افغانستان بپردازند.

به گزارش خبرنگاران، مذاکرات صلح دولت افغانستان و گروه طالبان 22 شهریورماه در دوحه به صورت رسمی شروع شد. دو طرف به تازگی از نهایی شدن چارچوب مذاکرات خبر می دهند و آنالیز مسائل اصلی که رسیدن به توافق صلح خواهد بود، پس از آن شروع می گردد.

آمریکا و غرب درباره اقدام های خود در افغانستان گزارش دهند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز یادآورشد که از اعلام تصمیم مقام های آمریکایی تا اقدام معین آنها فاصله زیادی وجود دارد. ما از شرکای آمریکایی اطلاعات در این زمینه خواهیم گرفت تا شرایط روشن گردد.

وی ادامه داد: آمریکا و نیروهای این کشور در افغانستان به اختیار خود حضور ندارند و تحت ماموریت شورای امنیت اقدام می نمایند.

زاخارووا گفت: می خواهیم بدانیم آنها در طول سالهای حضور در افغانستان چکار کردند و بدون مسخره کردن می خواهم بگویم چه موفقیت هایی بدست آوردند چون در آن کشور شرایط بسیار سخت است و قربانیان انسانی زیادی چه در بین نظامیان و چه ساکنان غیرنظامی وجود دارد.

وی اضافه کرد: چه تعداد جرایم در مدت حضور نیروهای غربی در افغانستان اتفاق افتاده و از افکار عمومی پنهان شده است. آنها باید بیایند درباره اقدامات خود گزارش دهند. در شورای امنیت باید رایزنی صورت گیرد و جامعه جهانی که مجوز عملیات در افغانستان داده است حق دارد بداند در این کشور چه کارهایی انجم گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1326

به "خبرنگاران استقبال روسیه از توافق دولت افغانستان و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استقبال روسیه از توافق دولت افغانستان و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید