حفظ بهداشت روان؛ لازمه مقابله موثر با بیماری کرونا، توصیه هایی برای ارتقاء بهداشت روان

به گزارش گروه سرگرمی، مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا تاکید کرد:لازمه مقابله موثر با بیماری کرونا حفظ و ارتقاء بهداشت روان است.

حفظ بهداشت روان؛ لازمه مقابله موثر با بیماری کرونا، توصیه هایی برای ارتقاء بهداشت روان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید مجید موسوی راد گفت: اخیرا با شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین در سایر کشور های دنیا به طور طبیعی نگرانی های ذهنی و روانی مردم افزایش یافته است که این موضوع نیازمند توجه دقیق و مواجهه موثر با آن می باشد؛ چرا که در غیر این صورت، در طولانی مدت می تواند اثرات نامطلوبی بر افراد و نهایتا جامعه وارد نماید.

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا اضافه نمود: به منظور حفظ و ارتقای بهداشت روان، مردم بایستی سعی کنند.

وی با بیان اینکه ضمن عمل به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، به لحاظ روحی و روانی خود را بیش ازحد درگیر این موضوع نکنند اعلام نمود: بدانیم که این شرایط، گسترش دنیای داشته و مردم سراسر دنیا با آن درگیر هستند، پس مختص شخص یا خانواده ما نیست یکی از مولفه های سلامت روان، قدرت سازگاری با رویداد های مترقبه و غیر مترقبه زیستی، اجتماعی و روانی می باشد، پس لازم است که مردم با حفظ آرامش خود این موضوع را در سطح فردی و خانوادگی مدیریت کنند.

موسوی راد مطرح نمود: ضمن اجتناب از رفتار های وسواس گونه، از رفتار های غیر مسئولانه نیز پرهیز گردد. یک شیوه معقولانه و منطقی در همه ابعاد انتخاب و عمل نماییم.از فرصت بیشتر بودن در کنار خانواده استفاده بهتری ببریم.

وی ادامه داد: درگیری ذهنی و فکری بیش از حد با این موضوع، باعث کاهش توان روانشناختی و به تبع آن ضعف سیستم ایمنی بدن و نتیجتا افزایش احتمال ابتلا خواهد شد شرایط موجود را بپذیریم و ضمن سازگاری و عدم مقابله ذهنی با شرایط موجود، سعی نماییم از فرصت های پیش رو در راستای آرامش خود و خانواده بهره ببریم.

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا شرح داد: از فاجعه سازی و بیان مکرر نکات منفی و تنش زای این بیماری در جمع خانواده و دیگران خودداری نماییم با توجه به اینکه شرایط موجود، منجر به افزایش اضطراب افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می گردد، توصیه می گردد این گروه از مردم، از متخصصان بهداشت روان کمک بگیرند.

وی ادامه داد: ما می توانیم از این موضوع تعبیر مثبت داشته و آن را فرصت بدانیم، چرا که می توان بسکمک از عادات بد رفتاری را تغییر داده و با توجه به اصول بهداشتی مطرح شده، آن را به یک رفتار حسنه تبدیل نماییم. رفتار هایی مانند عطسه کردن در جمع بدون داشتن دستمال و ...سعی گردد اطلاعات و اخبار لازم را از طریق مجاری رسمی کشور دریافت گردد.

موسوی راد اضافه نمود: با توجه به اینکه بچه ها در دوره کودکی از تفکر انتزاعی و مفهومی کمتری برخوردار هستند و بیشتر موضوعات را عینی می نگرند، اخبار دریافتی را به صورت واضح و بلند برای اعضای خانواده بازگو نگردد و تنها به نکاتی که می تواند زمینه های بهداشتی در ابعاد فیزیکی و روانی کمک کنند اشاره گردد افراد دارای زمینه اضطراب و استرس، حتی الامکان از مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های محرک همچون قهوه، نسکافه و ... خودداری نموده و از دمنوش های گیاهی آرام بخش استفاده کنند.

مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا گفت: از پذیرش و تایید هر نوع اخبار این حوزه خودداری نموده و با اتخاذ تفکر انتقادی نسبت به اطلاعات و داده های غیر واقعی، آن ها را تحلیل و بررسی کنیم از آنجایی که بیماری های روان-تنی، نوعی از بیماری های جسمی هستند که منشا روانی دارند، لذا ترس، اضطراب و نگرانی بیش از حد در رابطه با این بیماری (کرونا)، ضریب ایمنی بدن را تقلیل داده و افراد را در مقابل شرایط فشار زا، آسیب پذیر تر می سازد. پس با حفظ خونسردی و رفتار هوشمندانه، ضریب ایمنی بدنمان را افزایش دهیم.

وی در انتها اعلام نمود: با آن هایی که دوست شان دارید و به شما آرامش می دهند، به صورت تلفنی مکالمه کنید خواب کافی و غذای سبک را تجربه کنید به منظور کاهش استرس، ورزش های خانگی را با رعایت اصول بهداشتی و به همراه اعضای خانواده تمرین کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 848

به "حفظ بهداشت روان؛ لازمه مقابله موثر با بیماری کرونا، توصیه هایی برای ارتقاء بهداشت روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ بهداشت روان؛ لازمه مقابله موثر با بیماری کرونا، توصیه هایی برای ارتقاء بهداشت روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید