توزیع برنج وارداتی، بازار را به ثبات می رساند

به گزارش گروه سرگرمی، مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: توزیع برنج وارداتی تا رسیدن بازار به شرایط ایده آل ادامه دارد.

توزیع برنج وارداتی، بازار را به ثبات می رساند

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ حجت براتعلی گفت: در راستای تأمین نیاز بازار از ابتدای شهریور 100 هزار تن انواع برنج وارداتی وارد بازار شد که 80 درصد از این برنج، جذب بازار شده است.

براتعلی افزود: برای استمرار توزیع و رسیدن به ثبات قیمتی، توزیع 50 هزار تن برنج وارداتی دیگر هم از 15 مهرماه در بازار آغاز شده و این فرایند ادامه دارد به این ترتیب حجم توزیع به 150 هزار تن رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت مصرف کننده برنج هندی 18 هزار و 500 تومان، تایلندی 12 هزار و 500 تومان و پاکستانی 20 هزار و 500 تومان است که در سطح شبکه های فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف و واحد های صنفی منتخب در حال فروش است.

براتعلی گفت: برنج ها از محل ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع است و تا هر مرحله ای که نیاز باشد توزیع ادامه می یابد تا کمبودی احساس نشود و شرایط برنج در بازار پایدار شود.

وی افزود: هدف اصلی از توزیع برنج وارداتی از یک سو کنترل قیمت این نوع برنج است و از سوی دیگر کنترل نسبی قیمت برنج داخلی به طوری که سطح عمومی قیمت برنج داخلی در یک شرایط منطقی قرار گیرد و افزایشی نباشد.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرایط خشکسالی باعث شد برنج داخلی تا 18 و نیم درصد کاهش تولید داشته باشد و همین موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شد حتی شیوع کرونا هم در کاهش تقاضای برنج داخلی تأثیر چندانی نداشت چرا که برنج به عنوان کالای عمده و اساسی در سبد کالای ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل برداشت برنج پاییزه قرار داریم به نظر می رسد در این فصل به دلیل افزایش سطح عرضه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی بتوانیم بازار برنج داخلی را هم به ثبات برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1809

به "توزیع برنج وارداتی، بازار را به ثبات می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع برنج وارداتی، بازار را به ثبات می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید