توافق مهاجرت اروپا و ترکیه با خطر فروپاشی روبروست

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس کمیسیون اروپا نسبت به خطر بزرگ فروپاشی توافق مهاجرت بین ترکیه و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی نموده است.

توافق مهاجرت اروپا و ترکیه با خطر فروپاشی روبروست

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با یک روزنامه اتریشی تاکید نمود: من نگران آن هستم که توافق حاصل شده با اروپا در ماه مارس برای مدیریت بحران مهاجرت، با فروپاشی روبرو گردد.

وی در ادامه توضیح داد: خطر بسیار زیاد است. موفقیت این پیمان، شنماینده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بارها اعلام نموده است که می خواهد این قرارداد را لغو کند.

یونکر گفت: اگر این اتفاق بیفتد، شما می توانید بار دیگر انتظار داشته باشید که مهاجران و پناهجویان در مبادی ورودی اروپا تجمع نمایند و منتظر ورود به کشورهای اروپایی باشند.

توافق اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد نمود و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون احتیاج به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.

آنکارا به شدت از سیاست های کشورهای غربی به خصوص اروپا انتقاد نموده است. وقوع کودتای نظامی نافرجام اخیر نیز موجب شده است تا نقدها اردوغان از کشورهای غربی به شدت افزایش یابد. کشورهای غربی از عملکرد دولت ترکیه در سرکوب مخالفان و منتقدان به شدت انتقاد نموده اند.

یونکر در ادامه بار دیگر از تحولات سیاسی ترکیه ابراز نگرانی کرد و گفت: هرگونه اقدامی از سوی ترکیه برای معرفی مجازات اعدام در نهایت منجر به متوقف شدن سریع مذاکرات برای پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 735

به "توافق مهاجرت اروپا و ترکیه با خطر فروپاشی روبروست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق مهاجرت اروپا و ترکیه با خطر فروپاشی روبروست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید