تماس های سلطان قابوس با السیسی برای توقف تجاوزات سعودی علیه یمن

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: یک پایگاه یمنی در خبری از تماس های پادشاه عمان با رئیس جمهور مصر در کوشش برای ارائه طرحی عمانی-مصری جهت خاتمه دادن به تجاوزات سعودی علیه یمن اطلاع داد.

تماس های سلطان قابوس با السیسی برای توقف تجاوزات سعودی علیه یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه المساء برس یمن به نقل از یک منبع موثق نوشت که کوشش ها و تحرکات مصری و عمانی برای سرانجام دادن به عملیات نظامی علیه یمن موسوم به طوفان قاطعیت و دستیابی به یک راه چاره سیاسی مورد رضایت طرفین در جریان است.

به نوشته این پایگاه، طرفین عمانی و مصری در حال رایزنی درباره یک طرح ابتکاری جدید برای متوقف کردن حملات علیه یمن هستند و تماس های محرمانه با طرف های متعددی در داخل و در سطح منطقه برقرار است.

این منبع اضافه نمود که قاهره و مسقط در تماس هستند تا به یک راه چاره نهایی برای سرانجام دادن به بحران در یمن دست یابند و قاهره نیز از دایره فشارهای سعودی که آن را به مشارکت در عملیات زمینی وادار می نماید، رهایی یابد.

به گفته این منبع، توصیه های مصر و عمان به عربستان سعودی ممکن است به توقف عملیات طوفان قاطعیت و آغاز یک راه چاره سیاسی منجر گردد.

بر اساس این گزارش، احساس قاهره این است که عربستان آن را برای مشارکت در حملات علیه یمن تحت فشار قرار داده است در حالیکه فرماندهان ارتش مصر و کارشناسان ارشد نظامی تاکید دارند که یمن باتلاق و دام بزرگی است که با توجه به توانایی های مبارزان حوثی، تحقق هیچ هدفی در آن قابل تصور نیست.

این منبع در ادامه گفت که قاهره کوشش های خود را بکار بسته است تا عربستان را از تنگنای یمن خارج کند زیرا در صورت عدم خروج از آن، مصر را نیز با خود همراه نموده و به بهانه مبارزه با ایران و حفظ امنیت قومی عربی، آن را به دام خواهد کشاند.

به گفته این منبع، چیزی که برای مصر اهمیت دارد، راه چاره سیاسی است تا به این ترتیب ارتش مصر از گرفتار آمدن در هولوکاست یمن رهایی یابد و این موضعی است که سلطان نشین عمان نیز موافق آن است.

بر اساس این گزارش، دیدارها و رایزنی هایی که در قاهره صورت می گیرد در نتیجه تماس های مستمر بین سلطان قابوس و السیسی است.

این منبع در ادامه در مورد موضع عربستان سعودی نیز گفت که دودستگی آشکاری بین رهبران این کشور درباره اجرای عملیات ها علیه یمن وجود دارد اما در عین حال ملک سلمان و پسرش عزم خود را برای یورش زمینی به یمن جزم نموده اند در حالیکه دیگر رهبران سعودی با آن مخالف هستند.

این در حالی است که منابع خبری در دهمین روز حملات علیه یمن از بمباران یک بازار در حجه برای سومین بار و بمباران یک روستا در یمن در ادامه حملات جنگنده های سعودی به این کشور اطلاع دادند.

جنگنده های سعودی، خودروی یکی از شهروندان را در خط المزرق در حجه با راکت هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های سعودی همچنین دو پل را در حملات خود به این منطقه بمباران کردند که به ویران شدن آن دو پل منجر شد.

شبکه المسیره همچنین از سومین حمله هوایی جنگنده های متجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی و متحدانشان به یمن، به بازار المزرق در حجه و شهادت شمار دیگری از مردم بی دفاع اطلاع داد.

جنگنده های سعودی همچنین روستای حجرعکیش در بنی مطر را بمباران کردند که بر اثر آن شماری از مردم بی دفاع این روستا شهید و زخمی شدند.

شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فراری که زمینه تجاوزات وحشیانه عربستان و متحدانش به یمن را فراهم کرد به همراه تروریست های القاعده به غارت بانک ها در المکلا واقع در استان حضرموت و سیطره بر انبارهای نفتی این شهر پرداختند.

این در حالی است که عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله بر ادامه عملیات قاطع ارتش و نیروهای مردمی برای پاکسازی کامل یمن از لوث تروریست های القاعده و داعش تأکید کرد.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 252

به "تماس های سلطان قابوس با السیسی برای توقف تجاوزات سعودی علیه یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس های سلطان قابوس با السیسی برای توقف تجاوزات سعودی علیه یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید