تعهد پوتین به ساخت کشتی های جنگی

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس جمهوری روسیه در سفرش به شبه جزیره کریمه متعهد شد تا به برنامه بلندپروازانه ساخت ناوهای جدید ادامه دهد.

تعهد پوتین به ساخت کشتی های جنگی

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان حضورش در مراسم شروع ساخته شدن دو ناو در کارگاهی کشتی سازی در کرچ، کریمه گفت: روسیه به نیروی دریایی قوی برای دفاع از منافع خود و یاری به حفظ توازنی استراتژیک و ثبات جهانی احتیاج دارد.

کرملین در بحبوحه تنش ها با غرب در نتیجه الحاق شبه جزیره کریمه در 2014 توسط مسکو، مدرنیزه کردن ارتش را در اولویت اصلی خود قرار داده است.

سفارت آمریکا در اوکراین این اقدام را محکوم نموده و در توئیتی نوشت، ساخت و ساز بدون مجوز کشتی و ناو در قلمروی مستقل اوکراین یک بار دیگر نقض هنجارهای بین المللی است.

روسیه همزمان با مراسم شروع به کار ساخت این ناوها در کریمه، ساخت دو ناوچه را در سن پترزبورگ و دو زیر دریایی اتمی را در کمپانی کشتی سازی سوماش در شهر سوروودینسک، واقع در شمال روسیه شروع نموده است.

پوتین همچنین گفت: نیروی دریایی روسیه در هشت سال گذشته 200 فروند کشتی جنگی جدید سفارش داده و به مدرنیزه کردن ارتش ادامه می دهد. نیروی دریایی روسیه 60 کشتی در ماموریت های گشت زنی دارد. ما به کوشش هایمان برای توسعه نیروی دریایی مدرن ادامه می دهیم و کشتی ها را با تسلیحات جدید مجهز می کنیم.

مقام های روسیه به این نکته اشاره کردند که ناوچه های جدید و زیردریای های اتمی که روز دوشنبه ساخت آنها شروع شده به تسلیحات فراصوت مجهز می شوند. ارتش روسیه اظهار داشت، موشک های کروز فراصوت Zircon قابلیت اصابت به هدف در فاصله 1000 کیلومتری را دارند و می توانند 9 برابر سریعتر از سرعت صوت حرکت نمایند و در تست ها پیروز عمل نموده و در آینده ناوهای نیروی دریایی با آنها تجهیز می گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1105

به "تعهد پوتین به ساخت کشتی های جنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد پوتین به ساخت کشتی های جنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید