ترامپ 91 درصد شانس پیروزی دارد!

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای پیروزی در رقابت انتخاباتی 2020، از شانسی 91 درصدی برخوردار است.

ترامپ 91 درصد شانس پیروزی دارد!

این را هلموت نورپوث استاد علوم سیاسی دانشگاه استونی بروک می گوید که پیش بینی هایش درباره 5 انتخابات قبلی درست بوده است.

مدل او بر مبنای میزان اشتیاقی است که نامزدها در مرحله مقدماتی می توانند در میان رای دهندگان ایجاد کنند.

به این ترتیب، جو بایدن نامزد دموکرات رقابت 2020 که در دو انتخابات مقدماتی ایالات آیوا و نیوهمشایر عملکرد ضعیفی داشته است، در شرایط مناسبی قرار ندارد.

پیش بینی نورپوث در حالی مطرح می شود که برخی مدل های دیگر از جمله مدل اقتصادی آکسفورد، شکست مفتضحانه ای را برای ترامپ پیش بینی کرده اند.

طبق پیش بینی مدل آکسفورد، ترامپ فقط قادر به کسب 35 درصد از آراء انتخاباتی 2020 است حال آنکه تا پیش از همه گیری کرونا، این رقم 55 درصد بود.

مدل اقتصادی آکسفورد هم نتیجه 16 مورد از 18 رقابت انتخاباتی آمریکا را که در ادوار گذشته برگزار شده، به درستی پیش بینی کرده است و با استناد به آن، باید گفت ترامپ برای پیروزی در رقابت نوامبر 2020، به یک معجزه اقتصادی نیاز دارد.

در همین حال، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم پیش بینی کرده که اگر فرایند اقتصادی به همین شکل ادامه یابد، او تنها می تواند 24 درصد آرای الکترال را به خود اختصاص دهد.

اما، مدل نورپوث می گوید ترامپ نه تنها برنده خواهد شد بلکه آرای الکترالش از 304 در سال 2016، به 362 در سال 2020 خواهد رسید.

با این حال، وجه اشتراک همه مدل ها آن است که نتیجه انتخابات 2020 تا حد زیادی به عملکرد ترامپ در مهار بحران کرونا و معکوس کردن تبعات اقتصادی آن بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1079

به "ترامپ 91 درصد شانس پیروزی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ 91 درصد شانس پیروزی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید