تحلیلگر آمریکایی: رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در حمایت از توازن قدرت است

به گزارش گروه سرگرمی، یک تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی در پرتیراژترین روزنامه دولتی چین نوشت که رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین نه تنها تهدیدی برای صلح منطقه ای نیست بلکه از توازن قدرت حمایت می نماید.

تحلیلگر آمریکایی: رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در حمایت از توازن قدرت است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه دولتی پیپلز دیلی در یادداشتی به قلم اندرو کوریبکو تحلیلگر آمریکایی، به آنالیز رزمایش دریایی مشترک پکن با ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند پرداخته و نوشت این رزمایش در خدمت توازن قدرت است.

نویسنده این یادداشت در پرتیراژترین روزنامه دولتی چاپ چین، می گوید: رسانه های جریان اصلی غربی در حال هراس افکنی درباره رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین هستند اما این واکنش نگران آنها اشتباه است. منفعت بعضی نیروها در این است که همکاری نظامی کاملا معمولی این سه کشور را به عنوان تهدیدی برای صلح منطقه ای نشان دهند.

این تحلیلگر آمریکایی ضمن اشاره به اینکه هدف غایی این رزمایش، حمایت از توازن قدرت جهت تسهیل راه حل سیاسی برای حل اختلافات منطقه ای است، شرح داد: با این حال، بعضی علناً بر این باورند که مشارکت چین و روسیه در این رزمایش دریایی مشترک، نشان دهنده ظهور به اصطلاح ضد ائتلاف برای مقابله با چیزی است که آمریکا در کوشش برای تشکیل آن است.

نویسنده این یادداشت با بیان اینکه بعضی ادعا می نمایند رزمایش مذکور، پیغام خصمانه ای را به رقبای منطقه ای ایران می دهد، اضافه کرد: و به صورت پیش فرض، دو کشور [چین و روسیه] را به متحدان نظامی جمهوری اسلامی [ایران] تبدیل می نماید.

در ادامه این یادداشت، ضمن اشاره به رزمایش های متعدد آمریکا با کشورهای مختلف در سراسر دنیا، آمده است: اما همکاری نظامی چین و روسیه با ایران، به خرج عربستان سعودی و امارات عربی متحده تمام نمی گردد... پس خلاف واقع است که [مشارکت] روسیه و چین [در این رزمایش] را علیه هر طرف سومی نشان داد. در حالی که آنها واقعا در حال اجرای یک رزمایش هستند که حتی می توان از آن به عنوان دیپلماسی نظامی یا به بیان دیگر، پیگیری اهداف دیپلماتیک از طریق ابزارهای ملایم نظامی یاد کرد.

این تحلیلگر آمریکایی در انتها تاکید نمود: روسیه و چین با حمایت از توازن قدرت منطقه ای [از طریق مشارکت در این رزمایش]، تمام طرف ها را به حل اختلافات از طریق ابزارهای سیاسی به جای نظامی تشویق می نمایند.

صبح امروز (آدینه) معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از شروع رزمایش بزرگ نیروی دریایی سه کشور ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اطلاع داد. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز خبرگزاری آناتولی به نقل از تحلیلگران و کارشناسان مسائل سیاسی و ژئوپلیتیک، رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین را نمایش قدرت علیه آمریکا و نشان دهنده افزایش مرزهای پدافند دریایی ایران توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 532

به "تحلیلگر آمریکایی: رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در حمایت از توازن قدرت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر آمریکایی: رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در حمایت از توازن قدرت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید