بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط چقدر تسهیلات گرفتند؟

به گزارش گروه سرگرمی، تهران (پانا) - بر پایه آمارهای اعلامی وزارت صنعت معدن و تجارت، طی 22 ماه گذشته منتهی به انتها آذرماه 99، بابت تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی 75 هزار و 805 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط چقدر تسهیلات گرفتند؟

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش ایرنا، برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور) از اسفندماه 97 پس از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ دستورالعمل های مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک ها و پیاده سازی فرایند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

تسهیلات تبصره 18 در راستای ایجاد جهش تولید، تقویت بنگاه های اقتصادی، توسعه کسب وکار در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود و تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، پرداخت می شود.

مطابق جداول ارائه شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز این برنامه در اسفندماه 97 تا خاتمه آذرماه امسال در مجموع هفت هزار و 264 فقره ثبت نام برای دریافت این تسهیلات انجام شد.

از این تعداد، دو هزار و 928 فقره به بانک ها معرفی شدند، اما در نهایت یک هزار و 328 فقره تسهیلات به ارزش 75 هزار و 805 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

برپایه این گزارش، استان اصفهان با هشت هزار و 106 میلیارد ریال، تهران با 6 هزار و 695 میلیارد ریال و یزد با چهار هزار و 797 میلیارد ریال، بهترین عملکرد را در جذب تسهیلات یاد شده داشتند.

همچنین بدترین عملکرد در 22 ماه گذشته در دریافت تسهیلات تولید و اشتغال متعلق به جنوب کرمان با 180.1، هرمزگان با 588 و کهگیلویه و بویراحمد با 673.9 میلیارد ریال بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1413

به "بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط چقدر تسهیلات گرفتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط چقدر تسهیلات گرفتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید