اوباما از کوبا برای خنثی کردن ایران، روسیه و چین در آمریکای جنوبی استفاده کرد

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: مجله آمریکایی فوربس نوشت که رئیس جمهوری آمریکا از کوبا برای کم کردن تاثیر ایران، روسیه و چین در آمریکای لاتین استفاده کرد.

اوباما از کوبا برای خنثی کردن ایران، روسیه و چین در آمریکای جنوبی استفاده کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

خبرنگاران- مجله آمریکایی فوربس در مقاله خود نوشت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از کوبا برای خنثی کردن روابط ایران، روسیه و چین با کشورهای آمریکای لاتین استفاده نموده است.

در مقاله فوربس آمده است: هدف اصلی باراک اوباما از ملاقات با رائول کاسترو همتای کوبایی خود در اجلاس کشورهای آمریکای جنوبی که هفته گذشته برگزار گردید، در واقع مقابله با تاثیر روابط ایران، روسیه و چین به عنوان غایب های اصلی این اجلاس بود. هرچند که پکن به صورت رسمی در این اجلاس حضور ندارد، اما نقش مهمی در برنامه و اقدام های این قاره بازی می نماید. ایران و روسیه نیز به نوبه خود دیگر مسائل کشورهای آمریکای جنوبی را در دست دارند.

مقاله فوربس که توسط آندرس سربین و آندری سربین پونت مدیر و مسئول هماهنگی تحقیقات در پایگاه کرایز به عنوان یک بخش از سازمان تحقیقات سیاسی و مالی سینک تنک نوشته شده است، بیان می نماید که حزب های ضد آمریکایی اخیرا در کشورهای آمریکای جنوبی فعالیت بیشتری داشته اند و از طرفی نفوذ کشورهای بین المللی دیگر ماندد ایران، روسیه و چین در این کشورها گسترده تر شده است.

مقاله فوربس اضافه می نماید که استراتژی جدید واشنگتن شامل تقویت متحدان مالی در آمریکای جنوبی مانند کوبا برای حمایت از توافق استراتژی شفافیت همکاری های مالی آمریکا در این منطقه است.

روسای جمهور آمریکا و کوبا در دسامبر گذشته برای از سرگیری روابط دوجانبه موافقت کردند و به دنبال آن نمایندگان دو کشور در سه جلسه، موانع دست یابی به همکاری دو جانبه را آنالیز کردند.

اوباما و کاسترو در اجلاس سران کشورهای آمریکای جنوبی با یکدیگر دست دادند و ملاقاتی مختصر میان مقامات دو کشور برگزار گردید.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 544

به "اوباما از کوبا برای خنثی کردن ایران، روسیه و چین در آمریکای جنوبی استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما از کوبا برای خنثی کردن ایران، روسیه و چین در آمریکای جنوبی استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید