اندیشکده رند: کره شمالی دو سال دیگر صاحب 100 کلاهک هسته ای می شود

به گزارش گروه سرگرمی، گروه جهان، کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای نیست. این جمله ای است که دونالد ترامپ 13 ژوئن 2018 (23 خرداد 97)، تنها یک روز پس از نخستین دیدارش با کیم جونگ اون بیان نمود. اما اکنون تنها 14 ماه پس از طرح این ادعا، اندیشکده امریکایی رند (RAND)، در گزارشی فاش کرده است، کره شمالی تا سال 2020 می تواند مجهز به 100 کلاهک هسته ای شود.

اندیشکده رند: کره شمالی دو سال دیگر صاحب 100 کلاهک هسته ای می شود

به گزارش سایت خبری تحلیلی نشنال اینترست، گزارش جدید پژوهشکده رند نشان می دهد، کره شمالی همچنان تهدیدی هسته ای برای جهان است. این گزارش تأکید می کند، اقدامات کره شمالی فضایی بی ثبات را برای شبه جزیره کره رقم زده است و همچنان در حال توسعه سلاح های اتمی و موشک های بالستیک خود است و شمار آنها را طوری افزایش داده و می دهد که ممکن است نه تنها باعث بی ثباتی منطقه شود که منافع امریکا را هم به خطر اندازد. این گزارش سپس اشاره کرده است که کره شمالی برای توسعه توان هسته ای نظامی خود، یک زرادخانه عظیم با موشک هایی دوربرد، میان برد و برد کوتاه نیاز دارد و از همین رو هرگز دست از اقدامات خود برنداشته و با تمام قدرت در حال ادامه آن است.

بر اساس اطلاعات این گزارش، کره شمالی در حال حاضر صاحب حداقل 650 موشک بالستیک کوتاه برد و میان برد است که توانایی هدف قرار دادن ژاپن، کره جنوبی و جنوب آسیا را دارند و اگر بتواند در آزمایش هایی که انجام می دهد، پیروز باشد، دور نیست زمانی که موشک هایی دوربرد بسازد که توانایی هدف قرار دادن مکان هایی چون گوام، هاوایی، آلاسکا و شمال قاره امریکا را داشته باشند. علاوه بر این با توجه به این پیش بینی که کره شمالی تا سال 2020 مجهز به 100 کلاهک هسته ای می شود، خطر پیونگ یانگ برای امریکا می تواند بسیار جدی باشد. تنها کافی است این کلاهک های هسته ای روی موشک های دوربرد آن نصب شود تا امریکا در آغاز کوچک ترین درگیری با کره شمالی جهنم را پیش روی خود ببیند. کره شمالی در همان ساعات اولیه این درگیری خواهد توانست با 20 تا 60 کلاهک هسته ای پایگاه های نظامی و با 30 تا 40 تای دیگر آن شهرهای ژاپن و کره جنوبی را هدف بگیرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 305

به "اندیشکده رند: کره شمالی دو سال دیگر صاحب 100 کلاهک هسته ای می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندیشکده رند: کره شمالی دو سال دیگر صاحب 100 کلاهک هسته ای می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید