از سر گیری فاینانس چین تا 15 روز آینده، فعلاً 36 میلیارد دلار قطعی شد

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: رئیس اتاق مشترک ایران و چین از برطرف مشکل فاینانس چین و از سرگیری آن ظرف 15 روز آینده اطلاع داد و گفت: در حال حاضر توافق بر سر گشایش فاینانس 36 میلیارد دلاری نهایی شده است.

از سر گیری فاینانس چین تا 15 روز آینده، فعلاً 36 میلیارد دلار قطعی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اسدالله عسگراولادی در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، در رابطه با جزئیات توافق اخیر مقامات ایرانی با طرف چینی برای گشایش فاینانس چین، گفت: در پی جلسات مختلف مشکل فاینانس چین رفع شده است و طرف 15 روز آینده گشایش ها انجام می گردد.

وی با اعلام از بیان جزئیات بیشتر توافقات برای گشایش فاینانس چین به خاطر مانع تراشی بانک های غربی معذورم اضافه نمود: در حال حاضر توافق بر سر گشایش فاینانس 36 میلیارد دلاری نهایی شده است و در تلاشیم تا با رایزنی های دیگر این رقم را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگاران، عسگراولادی پیش از این با اعلام خبر سفر هیئت ویژه از بانک مرکزی به چین گفته بود: ایران از چین 18 میلیارد یورو معادل 22 میلیارد دلار طلب دارد که قرار بر این شد دو برابر این مبلغ، یعنی 44 میلیارد دلار، برای فاینانس پروژه های ایرانی اختصاص یابد؛ ضمن اینکه 15 تا 20 درصد از این مبلغ باید به صورت ریالی از سوی بانک مرکزی ایران تأمین گردد.

به اعتقاد وی، در حال حاضر این فاینانس ها گشایش نیافته و اگر این فاینانس ها عملیاتی گردد، تبادلات تجاری فعلی ایران با چین که هم اکنون 44 میلیارد دلار است، در امسال (با 10 درصد افزایش) از مرز 50 میلیارد دلار می گذرد. البته تاکنون بهانه بانک مرکزی این بود که پروژه های کافی برای گشایش فاینانس وجود ندارد؛ در حالی که هم اکنون 80 پروژه تعریف شده برای استفاده از این فاینانس وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 430

به "از سر گیری فاینانس چین تا 15 روز آینده، فعلاً 36 میلیارد دلار قطعی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سر گیری فاینانس چین تا 15 روز آینده، فعلاً 36 میلیارد دلار قطعی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید