ارسال نفت خام از گوره به جاسک طی روزهای آینده شروع می گردد

به گزارش گروه سرگرمی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از شروع ارسال روزانه 300 هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک در روزهای آینده اطلاع داد.

ارسال نفت خام از گوره به جاسک طی روزهای آینده شروع می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از وزارت نفت، تورج دهقانی در بازدید و آنالیز وضع ساخت طرح راهبردی گوره - جاسک گفت: برای راه اندازی فاز نخست این طرح راهبردی در کوشش هستیم و تلمبه خانه شماره 2، به عنوان قلب تپنده فاز نخست طرح در چند روز آینده تکمیل و راه اندازی می گردد.

وی با بیان اینکه اتصال خط لوله در مبدا به مخازن گناوه اجرا شده است، توضیح داد: در روزهای آینده، تزریق نفت انجام و به وسیله تلمبه خانه شماره 2 به گستره های بعدی انتقال داده می گردد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به پیشرفت 90 درصدی تلمبه خانه شماره 2 و تأکید بر انتها همه فعالیت های مربوط به راه اندازی ایمن، ادامه داد: هم اکنون ارسال روزانه 300 تا 330 هزار بشکه نفت خام ازسوی چهار دستگاه الکتروپمپ این تلمبه خانه میسر شده است.

دهقانی اضافه نمود: رکورد زمانی انتها این طرح در نوع خود بی نظیر است، به طوری که اگر آخرین وضع این طرح را در اردیبهشت ماه سال 99 آنالیز کنیم، آن موقع تنها کمی بیش از 10 درصد پیشرفت حاصل شده بود و اکنون درست در همین ماه در سال 1400 باکوشش شبانه روزی همه ارکان این پروژه شاهد به ثمر نشستن کوشش ها هستیم.

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز امروز (دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه) در حاشیه آئین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد بیان کرد: خردادماه سال جاری، نخستین محموله نفت از جاسک صادر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1617

به "ارسال نفت خام از گوره به جاسک طی روزهای آینده شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال نفت خام از گوره به جاسک طی روزهای آینده شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید