اجرای سیاست کاهش قیمت مسکن و اجاره بها

به گزارش گروه سرگرمی، نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه وام های مسکن کمکی به خانه دار شدن کارگران نمی کند، اجرای سیاست کاهش قیمت مسکن و اجاره بها از سوی دولت را خواستار شد.

اجرای سیاست کاهش قیمت مسکن و اجاره بها

ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر تامین مناسب و ارزان برای کارگران اظهار کرد: تامین مسکن ارزان یک الزام قانونی است و دولت باید به وظایف اجتماعی خود در قبال کارگران و کارمندان در خصوص تامین مسکن ارزان قیمت عمل کند.هیچ فرقی میان کارگر و کارمند نیست و کارمندان هم نیاز به مسکن دارند منتها کارگران و گروههای محروم و روستایی به لحاظ داشتن سرپناه و خانه در اولویت هستند.

وی ادامه داد: همچنان که بودجه مناطق محروم بیش از بودجه مناطق برخوردار تصویب می شود باید دهک های پایین درآمدی هم در بحث سهمیه بندی کالا و مسکن ارزان قیمت بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

  • تصمیمات حوزه مسکن یکسویه نباشد!

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه تصمیماتی که در حوزه مسکن گرفته می شود نباید یکسویه باشد، گفت: اینکه تنها برای یک گروه یا قشر خاص خانه سازی کنیم درست نیست و همه گروهها به ویژه طبقات متوسط و گروههای کم درآمد باید در برنامه ریزی ها و طرح های مسکن جای داشته باشند.

  • اجرای سیاست کاهش قیمت مسکن و اجاره بها

چمنی با بیان اینکه وام های مسکن به درد کارگران نمی خورد، گفت: کارگران نه پس اندازی دارند که بخواهند در بانک سرمایه گذاری کنند و نه تمکن مالی و حقوق و دستمزد بالا که از عهده پرداخت اقساط وام مسکن برآیند؛ بنابر این تنها راه این است که مسکن ارزان قیمت برای آنها ساخته شود و دولت سیاستی در پیش بگیرد که قیمت افسارگسیخته مسکن بیش از این افزایش نیابد.

به گفته این مقام مسئول کارگری در حال حاضر کارگران در تمام صنوف با مشکل مسکن و اجاره بها مواجهند این در حالی است که بیش از 80 درصد آنها حداقل بگیرند و قدرت خرید خانه با نرخ های موجود در بازار را ندارند.

به گزارش ایسنا، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی در اصل 31 قانون اساسی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.بر اساس آمارها بیش از 60 درصد دریافتی کارگران صرف هزینه های مسکن و اجاره بها می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 198

به "اجرای سیاست کاهش قیمت مسکن و اجاره بها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای سیاست کاهش قیمت مسکن و اجاره بها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید